Snöstorm level: Gå och lägg dig under täcket igen

Nej men detta var ett härligt väder att vakna upp till - vindens tjut tränger in från alla vrår, träden utanför ser ut brytas av, inte för att man direkt kan se ut när snön yr och attackerar fönstren... 

Ligger i sängen och väntar med missnöje på det jag vet komma skall. Tillslut så hör jag det! "tripp tripp tripp tripp tripp" i snabb takt, upp för trappan och inn i mitt rum, crap också... Funderar på att låtsas sova och dra täcket över huvudet, men vet att det inte kommer funka utan hon kommer bara hoppa upp i sängen då och kliva på mig tills jag tittar på henne. Så jag ger upp och säger med sammetslen röst "Heeeej Tipsy gumman, vill du kissa?" 
Hennes viftande på svansen tar jag som ett ja...
 
Självklart ångra hon sig efter 10 meter och drog hemmåt men eftersom jag då hade klätt på mig alla ytterkläder så skulle hon banne mig kissa! Vilket hon tillslut gjorde så vi äntligen fick springa hem!
 
Tycker så mycket mer om snön när den inte har pms
 
Detta är bara nån dag innan liksom! Snön have some serious hormons going on there
 
Med livet i insats så tog jag mig till Gränby ändå för att hitta en vinterjacka och vinterskor, vilket jag inte gjorde så det var ytters nödvändigt. Att köra nu är helt galet, vägen syns inte ens!! Man får liksom kolla när man ser mötande lyktor och passera varandra så gott det går. Såg otroligt många bussar och bilar i diket här och var - måste vara ytters jobbigt och kallt att fixa sådant... Såå hellre dem än mig hee


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabell Alnehem

Var dig själv - alla andra finns redan

RSS 2.0