mår som man jobbar

Ja det tog två månader innan bebis bacillerna hann ikapp mig. Vilket är rätt otroligt med tanke på hur mycket och nära jag jobbat dessa mini människor. Nu på hösten faller ju fröknar som flugor (dropping like flies låter så mycket coolare btw...) med förkylningar och magsjukor. Det värsta jag sett var för nån vecka sen på en småbarns avdelning (1-2 år) då endast TVÅ barn var friska och där, resten var hemma magsjuka. Då kände man verkligen bacillerna i luften och ville bara hem och gömma sig under i täcket..,
 
Mina tappra försök med handsprit raderas rejält när man bygger pussel och blir hostad/nyst på rakt i ansiktet. Och inget går upp mot en sönder dregland hand smekandes mot ansiktet... Haha änglarna har verkligen testat mina gränser, baciller är något jag alltid haft problem med, men ni kan ju försöka att förklara för en 1 åring varför de inte är så passande att sitta i knä just nu! 
 
Jag är inte bevisat magsjuk än, men några otrevliga symtom tyder på det.
Det positiva ; Har tid med lite bloggning, wihoo !!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabell Alnehem

Var dig själv - alla andra finns redan

RSS 2.0