Day 13 – This week

Känner mig lite som askungen - alla sliter i en och vill att man ska jobba. Stor brist på dagisfröknar indeed! Får skuldkänslor och vill inte lämna barnen åt sitt öde så kan ju inte säga nej heller... Vilket askungen inte heller kunde göra då hon ville göra sin döda far stolt eller något, kan inte komma på någon annan anledning till varför hon stannade med den avskyvärda styvfamiljen annars. Hennes drömprins kom ju och räddade henne så de enda jag behöver göra är att gå på en bal på slottet (hänga på krogen), tappa en sko (ha lite utmanande kläder och vara charmande underbar) så gifter vi oss och flyttar in i slottet (han försörjer mig livet ut).   
 
Så ja jag har jobbat varje dag denna vecka och fått mer jobberbjudanden än dagar räcker till! Men självklart njuter jag (nästan) av varje stund jag väl jobbar - till exempel i förrgår när jag var ute med barnen (äldsta avdelningen så 4-5 år) så sätter sig 4 killar i sandlådan och gräver och gräver ett hål så djupt de kan. Sen lägger de pinnar som ett "nät" och lägger löv över för att täcka hålet. Jag går dit och frågar vad de gör och tydligen bygger de en tjejfälla. Såå söta haha men de lovade att plocka upp tjejerna efteråt (från deras 20 cm djupa hål) för de var ju snälla killar sa dem! Det är när jag kommer hem som kroppen skakar av utmattning och jag känner hur förkyld och ont i huvudet jag verkligen har! Barn är den värsta sortens smittobärare haha!  
 
I torsdags hann jag även med (för andra torsdagen i rad) ett danspass! Man har aldrig tid igentligen utan man får alltid ta sig tid! Och till något som bringar glädjehormoner och får en utmattad på ett bra sätt tar jag mig gärna tid! De som jag dansar är en blandning av jazz/balett/modern/hipphopp. Varför nöja sig när man kan ha allt liksom 
 
Ha en underbar mix av fartfylld och avslappnande helg, det ska i alla fall jag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabell Alnehem

Var dig själv - alla andra finns redan

RSS 2.0