Jag bygger bygger upp och du river river ner

Det har ju inte blivit så mycket bloggning på grund av alla jobb - ena dagen i björklinge och andra i sävja. Visst varierande är bra men hoppas jag får ett fast någonstans istället. Trodde aldrig jag skulle sakna ett schema haha!
 
Kommer aldrig att tröttna på att jobba med barn - de är ju för härliga när de pratar. Man vet aldrig vad de får för sig att säga. Även om jag inte kommer jobba som barnskötare så vill jag på något sätt involvera barn i mitt arbete!
Var bara tvungen att ta den här bilden - varje måndag kommer matbilen till klockarbol och när barnen hörde att lastbilen backade in släppte alla vad de höll på med och sprang över hela gården för att få en bra plats. I 5 minuter står alla samlade och bara stirrar på hur matgubben kör in deras matvagn. Samma sak på onsdagar får jag veta fast då är det sopbilen. SÅ SÖTA
 
På förskolan jag var på idag blev de utflykt till skogen - lilla killen jag fick hålla i handen var en pratglad kille, vi gick förbi ett får och då utbrast han att det var hans och han bodde på den gården. Så trevligt tänkte jag och fråga vilka djur han hade. Han snacka om typ 11 hundar, grisar, kossor, hästar... och då började jag fundera lite för de var en pytte"gård" i skogen. Så jag ville testa honom och frågade - har ni kameler på gården? självklart svarade han "aa..." Men han var söt ändå.
 
Det är inte lika kul när ungarna inte är söta, särskilt den grupp ungar som alltid måste förstöra de andra gjort - sandkakor, klosstorn eller pärlplatta spelar ingen roll -allt tar de sönder bara för att de kan, Eller ungen jag jobbade med idag, jag och en liten tjej satt och lekte med bilar och så kommer han in - går fram och rycker bilen ur min hand och ba "jag hade den först". jag är ju den "vuxna" så han fick ju bilen. Men när jag tar en docka istället och han tar den med och säger att han hade den först med?? Jag menar bitch please...
 
Spännande att se vart jag hamnar imorgon! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabell Alnehem

Var dig själv - alla andra finns redan

RSS 2.0