Titta på mig, älska mig

När jag kommer hem från jobbet, stan eller vad som helst så brukar jag lägga mig ner på köksgolvsmattan bara för att andas några sekunder. Blivit en vana där jag varvar ner och tänker klart. Men det är inte alltid lika lätt om jag är den första som kommer hem - Tipsy blir tokig om hon inte har fått uppmärksamhet på några timmar och de är ju förståligt men hon är ju så tydlig och rolig haha
 
 
 
Hon sätter sig verkligen så nära hon kan komma... och de ända man ser ner man tittar upp:
 
"TITTA PÅ MIG, LEK MED MIG, ÄLSKA MED, GÅ UT MED MIG" 
Skriker hennes ögon och så gnyr hon lite om jag inte klappar på henne
 
Hon blir lite besvärad när man stirrar in i hennes ögon (sååå jekla kul att göra, hon blir helt obekväm och vrider och vänder på sig) men annars har hon inga problem alls med närhet! Är de fullt i soffan så gör hon plats och verkligen klämmer sig in. Är de mycket plats i soffan och bara en där, ja då ska hon sitta på min mage eller i knät. Hon väger ändå 19 kg så när man ligger där och hon stampar runt med sina klor på magen för att lägga sig bekvämt så undrar man ibland om hon inte faktiskt tror att hon är en dvärgpudel och inte en kugspudel som hon faktiskt är... 
 
Tipsys respektfördelning är lite underhållande. Till mamma är hon 100 % lydig. Lägger Tipsy sig på mammas sida av sängen och mamma kommer in i sovrummet behöver mamma bara skratta till och knäppa med fingrarna så flyttar sig Tipsy direkt. Till mig är hon väll 80% lydig. Tar hon min Olle katt (gosedjur i sängen, han behöver ett eget inlägg för att förklaras) så behöver jag bara säga släpp och ta den så lyder hon. Hon skulle aldrig ta något av mamma. Men till lillasyster Sofia är hon väll 50% lydig haha. 
Om Sofia ligger i sin säng kan Tipsy hoppa upp - lägga sig på över Sofia på hennes huvudkudde - spjärna och trycka imot med alla ben på Sofia tills Tipsy får så mycket plats hon vill ha...Och på vintern är de alltid Sofia hon hoppar på och tar hennes mössa och vantar! 
 
Älskar vår krulltott <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabell Alnehem

Var dig själv - alla andra finns redan

RSS 2.0