Day 09 – Your beliefs

Tomtar, tandfen, påskharen, troll och älvor! Sjävklart sitter jag fortfarande och väntar på mitt försenade brev från hogwarts oxå, har memorerat några trollformler i huvudet redan så man inte kommer helt oförbered :D VENGADIUM LEVIOSA you know
 
 
Nej men allvarligt då, vad tror jag på.
Vi börjar smått och så byggs de på naturligt får vi hoppas för jag vet faktiskt inte!
 
Jag tror på karma, och då menar jag inte att om man går runt och bara är snäll så händer inget ont - för belive me, ont händer alla då vi lever i fucking orättvis värld. Jag menar inte de buddhisterna menar heller - var god så får du det gott i  nästa liv - för varför missa att leva nu och bara oroa sig för hur nästa liv blir? Jag menar väll bara att man ska passa sig, karma gonna get you
 
Bilden högst upp i vänstra hörnet på min header - Everything will be okey in the end. if it's not okey it's not the end - HELL YEAH! Tror jag ska tatuera in det där på typ axeln, för de är ju så - är du inte nöjd så kan det ju inte var slutet, de kanske inte blir som du hade trott men allt kommer ändå bli okej. 
 
Att det bara finns en rätt för alla låter helt fel, nej nej de finns flera minst 10000 stycken nu levande som passar perfekt för just dig. Kärlek vid första ögonkastet är ju bara knas - attraktion ja men kärlek är ju något som växer fram. 
 
Jag tror även på såna här klyschiga grejer som "allt händer av en anledning" och "stängs en dörr öppnas två nya" för om jag inte gjorde de skulle jag bli tokig. Världen är verkligen orättvis ibland.
 
Övernaturliga grejor då - en enhörning skulle ju inte vara fel att se... Jag tror inte på återfödelse eller nytt liv, men jag tror att något händer efter döden, något ljust och "andligt". Att tro att kroppen blir uppäten av maskar och thats it känns lite för deppigt och läskigt.
 
Jag tror på liv på andra planeter, kanske till och med liv precis som vårat fast miljoner ljusår bort i ett parallelt universum! Eller gröna marsgubbar funkar oxå, jag hoppas verkligen jag fortfarande lever när de presenterar sig för jorden! 
 
Nu tror jag att det här var ett jätte tråkigt ämne att skriva om så nu är jag klar :)
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabell Alnehem

Var dig själv - alla andra finns redan

RSS 2.0