Friday - fun fun fun

 
Igår kväll var det bartömning och live musik på Lingon. Blev en riktigt lyckad kväll ! Bartömning är bra av flera olika anledningar - billigare vilket gör att man vågar testa på de här annorlunda drinkarna som till exempel drinken gurka. Så nu vet vi att den inte var något att ha och behöver inte fundera på de mer haha! 
 
Jag var inte säker på om jag skulle orka, eftersom jag var ute kvällen innan och jobbade dagen efter så blev det bara ca 5 timmars sömn. Att jobba 8 timmar på det känns i både kropp och huvud kan jag säga! Men barnen var rätt lugna så det gick bättre än jag trott. Blev mycket sitta på golvet lek och högläsning. Det var en bok jag blev lite fundersam över, handla om en liten tjej som bara sa nej åt allting och de vuxna visste inte vad de skulle göra åt det. Första gången hon och två kompisar skulle gå hem själva från dagis så mötte dem på en främande farbror. Denna farbror frågade om ungarna ville följa med ner till hans källare  (?!) och kolla på hans kaninungar... Det ville självklart de två kompisarna men inte tjejen som alltid så nej. Hon fick typ släpa kompisarna därifrån då de grät och ville så gärna ner i farbrorns källare! Boken slutade alle fall med att alla föräldrar var så stolta för tjejen som sa nej.
Visst var budskapet bra men kändes ändå fel att läsa för 3- 4 åringar haha... 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabell Alnehem

Var dig själv - alla andra finns redan

RSS 2.0