FRÖÖÖÖKEN VET DUUU

Barn - underbara små söta varelser, men oj oj vilka skvallerbyttor! Aldrig sett värre haha. Men annars så gick det bra att jobba idag, vi skulle på utflykt igentligen ut i skogen men vädret höll inte med så vi myste inne istället.
 
Jag har varit på det här stället två dagar i rad nu (ska dit imorgon igen) och de har under samlingen 4 låtar som de lyssnar på och dansar till, lite rörelser och lärorikt samtidigt. Jätte bra och pedagogiskt men problemet är att jag INTE kan få ut låtarna ur huvdet  - det spelas om och om igen så de enda jag hör just nu är "HOPPA HOPPA HOPPA HOPPA HOPPAAAA, HOPPA JAG KAN INTE STOPPAAAA" och " OJOJ, NU HAR VI SÅ SKOJ SKOJ, I VÅR TOKIGSÅNG, HAR VI ROLIGT - VARJE GÅNG" Hoppas det går över snart   
 
 
Jag byggde en mur tillsammans med några av barnen idag också - riktigt fin blev den. Jag kom på när vi var klara att jag kanske skulle låtit dem varit lite mer delaktiga, jag fyllde hinken mest (de tog så hiiiimla lång tid för varje av deras spadtag) sen fick dem "platta till" (fast jag plattade efteråt oxå, deras hade inte funkat riktigt..) och sedan fick jag vända hinken upp och ner (när de skulle vända hinken var dom för sega och höll hinken uppochner för länge så allt rann ut). Fast de hade kul ändå, de fick räkna hur många det var efter varje ny vändning - och de höll dem nöjda !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Isabell Alnehem

Var dig själv - alla andra finns redan

RSS 2.0